Tuesday, December 10, 2013

December is about Flood

Sekarang..
Negeri Terengganu dilimpahi dengan hujan..
Dengan air-air yang turun dari langit, menuruni bukit, melalui lembah, untuk ke laut..
Namun setiap tujuan, ada ujiannya..

Ada sesetengah tempat diuji dengan banjir besar..
Alhamdulillah, tempat aku masih selamat tidak terkena banjir..
Rumah aku di Kemaman juga tidak banjir..
Alhamdulillah..
Risau jugak, sebab aku di KT, dan rumah ku tinggalkan dalam keadaan barang letrik pakaian semuanya bukan di tempat tinggi, so perasaan risau itu tetap ada..
So Insya Allah minggu depan nak pi Kemaman tengok keadaan rumah..
Alhamdulillah juga untuk orang-orang yang Allah pilih mereka untuk diuji. You are the chosen one.

“Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar.”[Al-Baqarah 2:155]

Seorang ustaz ada berpesan..
Ujian yang mendekatkan kita kepada Allah, itu adalah nikmat
Manakala ujian yang menjauhkan kita kepada Allah, itu adalah musibah dan bala..

Saat kita diuji, pilih lah untuk berada semakin dekat dengan Allah..Insya Allah..


Maka, nikmat Tuhanmu yang manakah yang kamu dustakan?


Sesungguhnya, selepas kita diuji, kita akan menjadi semakin kuat..

Dulu, aku pun pernah diuji..
Aku sedih..Aku menangis..
Tapi aku sedar dan bangkit..
Hey, Allah pilih aku, so why must i be sad..
So kepada hamba Allah di luar sana..
Be strong dan be closer and closest to Allah..
Insya Allah hati akan menjadi sangat tenang..
Sangat-sangat tenang...

No comments: